Zeewolde, Nederland

Het is bijna zover

18 juni 2016 - Zeewolde, Nederland

Nog drie weken te gaan en dan stap ik toch echt het vliegtuig in... Wat gaat de tijd toch snel. Ondertussen is eigenlijk alles wel geregeld, zoals m'n vliegticket, visum en accommodatie. Het begon allemaal toen ik vorig jaar hoorde dat het mogelijk was om het mijn opleiding Economie & Bedrijfskunde naar het buitenland te gaan om daar een semester te studeren. Dit leek mij zo gaaf en ik wist zeker dat ik dit wilde doen in plaats van gewoon een minor in Nederland. Na de wereldkaart bekeken te hebben kon ik al heel snel aanwijzen dat het super vet zou zijn om naar Australië te gaan. Mijn eerste keus was dan ook om naar Sydney, Australië af te reizen. Als tweede keus had ik Auckland, Nieuw-Zeeland en zoals jullie vast al weten ga ik naar Auckland in plaats van naar Sydney. Helaas had ik te weinig punten om naar Sydney te gaan, maar de dagen voordat ik de uitslag hoorde of ik op één van de twee plekken mocht studeren, bedacht ik mij dat ik Nieuw-Zeeland misschien nog wel veel interessanter vond als het ging om studeren. Verder heb ik nog ongeveer 2,5 maanden om te reizen door beide landen dus zo erg vond ik het niet. Op 1 februari hoorde ik dan ook dat ik Nederland voor 7 maanden zou gaan verlaten. Pas bij het regelen van je vertrek kom je erachter hoeveel er eigenlijk geregeld moet worden en daar komen steeds weer kleine dingetjes bij die je zeker niet moet vergeten. Maar! Het is het allemaal waard, want ik ga de reis van mijn leven maken. Het regelen van mijn visum, vliegticket en accommodatie was snel geregeld. Ik heb denk ik langer nagedacht over welke vakken ik zou willen volgen als ik daar zit. Uiteindelijk zal ik vier vakken volgen, namelijk Foundations of Strategy, Introduction to the Supply Chain & Operations, Understanding Work & People en Project Management. Met deze vakken hoop ik erachter te komen welke kant ik op zou willen gaan na mijn bachelor. Zal ik nog steeds de Accountancy op gaan of wordt het toch meer de Leadership en Management binnen een bedrijf. Daarnaast heb ik in mijn rooster kunnen regelen dat ik vrijdagochtend al om 10 uur weekend heb. Dat betekent dat ik genoeg tijd heb om in de weekenden het land te verkennen, nieuwe vrienden te maken en de cultuur te leren kennen.

Het komt pas echt dichtbij als mensen tegen mij zeggen dat als ze mij waarschijnlijk niet meer zien voordat ik wegga, ze mij heel veel plezier wensen en graag op de hoogte gehouden worden van mijn belevenissen en foto's. Ik ga toch pas over drie weken? Genoeg tijd om afscheid te nemen dacht ik zo. Maar afgelopen woensdag bij mijn Housewarming/Afscheidsfeestje kwam ik er toch wel achter hoe kort drie weken eigenlijk is. Ik ga mijn vriendinnetjes missen, maar ik zal er ook veel voor terug krijgen. En daarnaast heeft Sascha al beloofd dat ze alle zeeën over zal zwemmen als ik het alleen maar in mijn hoofd haal om eventueel daar te blijven. Er werd gevraagd of ik niet gewoon in Nederland kon blijven, want met wie moet Gerdy dan toch haar Netflixavondjes houden en hoe kan Amber nou weer 7 maanden zonder mij. Maar meiden, ik ga toch echt en ik zal jullie ook enorm missen!

Voor nu is het tijd om mijn paklijst af te maken, stiekem al mijn koffer een beetje in te pakken en voornamelijk afscheid te nemen van de mensen om mij heen. Daarom staat morgen een dagje familie bezoeken in Friesland op de planning en zal in het laatste weekend voordat ik wegga nog een familiedag georganiseerd worden. Oh en ik zal nog aardig wat moeten leren, want in de twee weken voor vertrek heb ik nog vier tentamens. Maar als dat dan eenmaal voorbij is, stap ik het vliegtuig in en kom ik voorlopig niet meer terug.

Liefs Michelle

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl